Zespół ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Medycyny Pracy - Komenda Miejska Policji w Tarnowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Zespół ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Medycyny Pracy

Zespół ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Medycyny Pracy

Do zakresu zadań Zespołu ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Medycyny Pracy należy:

1. W zakresie bezpieczeństwa i higieny służby i pracy

  1. Przeprowadzanie kontroli warunków służby i pracy oraz przestrzegania przepisów  i zasad bezpieczeństwa i higieny służby i pracy;
  2. Udział w prowadzeniu postępowań dotyczących wypadków policjantów i pracowników Komendy i podległych Komisariatów Policji;
  3. Prowadzenie wymaganych szkoleń i instruktaży z zakresu bezpieczeństwa i higieny służby i pracy dla nowo przyjętych policjantów i pracowników, stażystów i praktykantów oraz współudział w organizowaniu szkoleń dla aktualnie zatrudnionych;
  4. Uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, a  także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny służby i pracy w Komendzie oraz podłegłych komisariatach;
  5. W ramach kompetencji stanowiska udział w komisjach odbioru technicznego oddawanych do użytku, remontowanych lub modernizowanych obiektów budowlanych, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzenia mające wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo funkcjonariuszy i pracowników Policji w Komendzie oraz podległych  komisariatach Policji ;
  6. Opiniowanie szczegółowych instrukcji bezpieczeństwa i higieny służby i pracy na stanowiskach w Komendzie i podległych komisariatach Policji oraz ich wyposażenia technicznego;
  7. Współpraca z podmiotami zewnętrznymi w sprawach bezpieczeństwa i higieny służby i pracy;
  8. Opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dot. bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, w tym udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, związanego z wykonywaną służbą i pracą, w celu określeniu bezpiecznych warunków służby i pracy oraz kontroli ich przestrzegania w Komendzie i podległych Komisariatach Policji;
  9. Prowadzenie odpowiednich ewidencji i rejestrów w zakresie nadzorowanych zagadnień w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby i pracy;
  10. Bieżące informowanie Komendanta o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
  11. Sporządzanie i przedstawianie Komendantowi co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie wypadkom w służbie i przy pracy;
  12. Przedstawianie Komendantowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach służby i pracy.


2. W zakresie medycyny pracy:

  1. Realizowanie i koordynowanie w Komendzie i podległych komisariatach Policji zadań z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej, w szczególności w zakresie badań wstępnych,  okresowych, kontrolnych i specjalistycznych oraz szczepień ochronnych;
  2. Współpraca z jednostkami służby medycyny pracy, z którymi zawarto umowę na świadczenia profilaktycznej opieki zdrowotnej;
  3. Wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi lub pojazdami przewożącymi wartości pieniężne dla policjantów i pracowników Policji Komendy i podległych komisariatów Policji oraz prowadzenie ewidencji wydanych dokumentów.

 

Metryczka

Data publikacji : 04.02.2016
Data modyfikacji : 16.04.2020
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Tarnowie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Monika Stasiowska
Osoba udostępniająca informację:
Ewa Szwiec Zespół ds. Komunikacji Społecznej
Osoba modyfikująca informację:
Ewa Szwiec
do góry