Wydział do walki z Przestępczością przeciwko Mieniu - Komenda Miejska Policji w Tarnowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział do walki z Przestępczością przeciwko Mieniu

Wydział do walki z Przestępczością przeciwko Mieniu

Do zakresu zadań Wydziału do walki z Przestępczością Przeciwko Mieniu należy:

1. W zakresie operacyjno-rozpoznawczym:

  1. Prowadzenie czynności operacyjno-wykrywczych w oparciu o istniejące uregulowania prawne poprzez stosowanie dostępnych metod i form pracy opracyjnej, dotyczących w szczególności  przestępstw fałszowania środków pieniężnych krajowych i zagranicznych, włamań i kradzieży, gdzie straty są znaczne, kradzieży z włamaniem do samochodów i innych, gdzie ze względu na zakres podmiotowy i przedmiotowy decyzją Komendanta oraz prokuratury zostały zlecone do prowadzenia przez wydział;
  2. Prowadzenie rozpoznania środowisk patologicznych, a w szczególności środowisk związanych z fałszerzami, paserami i złodziejami oraz grup przestępczych złożonych z obywateli innych krajów, jak również środowisk powiązanych z recydywistami;
  3. Informowanie komórek organizacyjnych służby kryminalnej w podległych komisariatach Policji o zmianach w obowiązujących przepisach prawnych dotyczących pracy operacyjnej i przepisach wewnętrznych oraz inicjowanie szkolenia policjantów w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego;
  4. Realizowanie w zakresie swojego działania funkcji i kontroli i koordynowania czynności operacyjno-rozpoznawczych podejmowanych przez podległe komisariaty Policji oraz udzialenie tym jednostkom wsparcia;
  5. Współdziałanie z innymi jednostkami Policji, zagranicznymi formacjami policyjnymi w ramach międzynarodowej wsółpracy policyjnej, innymi organami ochrony porządku prawnego, organami administracji publicznej, samorządu terytorialnego oraz organizacjami społecznymi;
  6. Wnioskowanie i opiniowanie zmian legislacyjnych dotyczących problematyki pozostającej w zakresie działania służby kryminalnej.

2. W zakresie dochodzeniowo-śledczym:

  1. Prowadzenie postępowań przygotowawczych i sprawdzających oraz wykonywanie czynności zleconych przez prokuratury i sądy w zakresie postępowania karnego;
  2. Procesowo kryminalistyczna obsługa miejsc wystąpienia zdarzeń będących w zainteresowaniu Policji;
  3. Przejmowanie do prowadzenia, od komórek organizacyjnych Policji i podległych komisariatów Policji, postepowań przygotowawczych o dużej złożoności bądź znacznym ciężarze gatunkowym oraz tych, których obowiązek przejęcia wynika z odrębnych wytycznych kierownictwa Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, w szczególności w sprawach fałszowania środków pieniężnych krajowych i zagranicznych, włamań i kradzieży gdzie straty są znaczne, kradzieży samochodów poprzez włamanie; współpraca z Sądem Rodzinnym – wymiana informacji;
  4. Realizowanie zwierzchniego, szczególnego nadzoru służbowego nad poszczególnymi  postępowaniami przygotowawczymi prowadzonymi przez podległe komisariaty Policji, w tym pomoc przy skomplikowanych czynnościach i realizacjach oraz koordynacja współdziałania  jednostek i komórek organizacyjnych Policji uczestniczących w ich wykonywaniu;
  5. Realizowanie zwierzchniego, ogólnego nadzoru służbowego nad całością czynności procesowych wykonywanych przez podległe komisariaty Policji;
  6. Realizowanie zwierzchniego nadzoru służbowego nad postępowaniem z przedmiotami zabezpieczonymi, w tym dowodami rzeczowymi i śladami kryminalistycznymi
    w podległych komisariatach Policji;
  7. Realizacja zadań zleconych przez Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie oraz współpraca z innymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi Policji w zakresie wykonywania czynności zleconych;
  8. bieżąca współpraca z komórkami organizacyjnymi Komendy w zakresie poprawy organizacji pracy;
  9. Koordynowanie pracy służb dochodzeniowo – śledczych w podległych komisariatach Policji oraz udzielanie im merytorycznego wsparcia;
  10. Dokonywanie ocen i analiz pracy służb dochodzeniowo – śledczych w podległych komisariatach Policji;
  11. Informowanie komórek organizacyjnych służby kryminalnej w podległych komisariatach Policji o zmianach w obowiązujących przepisach prawnych oraz podejmowanie działań mających na celu usuwanie występujących problemów interpretacyjnych;
  12. W razie potrzeby, udział w kontrolach pracy dochodzeniowo – śledczej prowadzonych przez uprawnione do tego ogniwa;
  13. Współdziałanie z innymi organami ochrony porządku prawnego (Straż Graniczna, Żandarmeria Wojskowa, Krajowa Administracja Skarbowa, itp.);
  14. Prowadzenie, określonych przepisami rejestrów związanych z pracą dochodzeniowo – śledczą;
  15. Realizowanie zadań związanych z obsługą systemu elektronicznej sprawozdawczości w Policji – SESPOL;
  16. Inicjowanie szkolenia policjantów w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego oraz udział w procesie dydaktycznym;
  17. Prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych dla komórek organizacyjnych służby kryminalnej Komendy,  zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  18. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów o rejestracji danych statystycznych w postępowaniach przygotowawczych, weryfikowanie formalne i merytoryczne dokumentów rejestracyjnych i uzupełnień, wyjaśnienia nieprawidłowości i usuwanie błędów w KSIP, obsługa modułu KCIK w zakresie sprawdzeń, oraz administracja techniczna i merytoryczna aplikacji ERCDŚ.

Metryczka

Data publikacji : 04.02.2016
Data modyfikacji : 11.05.2021
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Tarnowie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Ewa Szwiec
Osoba udostępniająca informację:
Ewa Szwiec Zespół ds. Komunikacji Społecznej
Osoba modyfikująca informację:
Tekla Krawczyk
do góry