Wydział Ruchu Drogowego - Komenda Miejska Policji w Tarnowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział Ruchu Drogowego

Wydział Ruchu Drogowego

Do zakresu zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy:

1. Analizowanie zjawisk w dziedzinie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określanie tendencji w tym zakresie i kreowanie lokalnej polityki przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;

2. Realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz zabezpieczeniem procesowym śladów i dowodów;

3. Wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych, w tym na odcinku autostrady obsługiwanym i nadzorowanym przez Komendę; edukacja mieszkańców, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej, w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg oraz przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;

4. Bieżąca i okresowa ocena stanu dróg i ich oznakowania, zwłaszcza w zakresie pojawiających się zagrożeń i utrudnień w ruchu;

5. Typowanie miejsc szczególnie niebezpiecznych i podejmowanie działań w celu minimalizowania zagrożeń tam występujących;

6. Współdziałanie z zarządami dróg w zakresie oznakowania i stanu nawierzchni oraz zimowego utrzymania dróg;

7. Współdziałanie z organami samorządu terytorialnego, organizacjami i instytucjami pozarządowymi oraz mediami m.in. w sprawach:

a) kreowania lokalnej polityki przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym,

b) zwalczania nietrzeźwości uczestników ruchu drogowego,

c) poprawy bezpieczeństwa pieszych oraz innych „niechronionych” uczestników ruchu drogowego,

d) kreowania w społeczności lokalnej pozytywnego obrazu Policji oraz podejmowanych przez Policję działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym;

8. Współdziałanie w zakresie zabezpieczania imprez na drogach;

9. Opiniowanie projektów organizacji ruchu;

10. Pilotowanie pojazdów ponadgabarytowych oraz realizacja eskort policyjnych pojazdów lub kolumny pojazdów;

 11. Zadaniowanie funkcjonariuszy podległych komisariatów Policji w zakresie problematyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym m.in. poprzez:

a) wspólne patrole,

b) objęcie nadzorem odcinków dróg, na których występuje zwiększone zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym,

c) udział  w organizowanych działaniach na drogach,

d) prowadzenie pracy szkoleniowo- edukacyjnej w szkołach;

12. Organizowanie samodzielnych lub wspólnych z podległymi komisariatami Policji nasilonych działań kontrolnych na drogach;

13. Kontrolowanie pojazdów wykonujących zarobkowy transport drogowy osób lub rzeczy albo transport na potrzeby własne;

14. Wspólnie z Wydziałem Prewencji, dokonywanie ocen polityki represyjnej

i pozarepresyjnej Komendy, prawidłowej reakcji na wykroczenia drogowe oraz praworządnego i kulturalnego postępowania policjantów wobec uczestników ruchu drogowego;

15. Podejmowanie działań na rzecz zwalczania przestępstw i wykroczeń innych niż godzące w bezpieczeństwo i porządek w komunikacji;

16. Realizowanie innych ustawowych specjalistycznych zadań Policji ruchu drogowego, tj.

a) prowadzenie wymaganych rejestracji w systemach KSIP, SEWIK,

b) ewidencjonowanie i wydawanie zaświadczeń do kontroli ruchu drogowego funkcjonariuszom straży gminnych i miejskich.

 

Metryczka

Data publikacji : 04.02.2016
Data modyfikacji : 19.03.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Tarnowie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Ewa Szwiec
Osoba udostępniająca informację:
Ewa Szwiec Zespół ds. Komunikacji Społecznej
Osoba modyfikująca informację:
Tekla Krawczyk
do góry