Zespół do spraw Komunikacji Społecznej - Komenda Miejska Policji w Tarnowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Zespół do spraw Komunikacji Społecznej

Zespół do spraw Komunikacji Społecznej

Do zadań Zespołu do spraw Komunikacji Społecznej należy:                            Paweł Klimek

  1. Informowanie środków masowego przekazu o działaniach podejmowanych przez Komendanta, przedsięwzięciach realizowanych przez komórki organizacyjne Komendy oraz przez podległe komisariaty Policji, również poprzez przygotowywanie oraz przekazywanie komunikatów prasowych, materiałów fotograficznych, filmowych i dźwiękowych oraz zamieszczanie przygotowanych materiałów na policyjnej stronie internetowej Komendy;
  2. Udzielanie ogólnopolskim oraz zagranicznym środkom masowego przekazu informacji o problemach i zagadnieniach dotyczących funkcjonowania Policji na terenie miasta i powiatu, przy czym zakres i forma udzielania takich informacji wymaga każdorazowo akceptacji rzecznika prasowego Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie;
  3. Udzielanie odpowiedzi na zgłaszane pytania prasowe, a także po uzgodnieniu z rzecznikiem prasowym Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie udzielanie odpowiedzi na krytykę prasową, której poddany jest Komendant, komórki organizacyjne Komendy oraz podległe komisariaty Policji;
  4. Koordynowanie i udzielanie pomocy merytorycznej w przekazywaniu informacji środkom masowego przekazu przez komórki organizacyjne Komendy oraz podległe komisariaty Policji;
  5. Współuczestniczenie w kształtowaniu strategii i koncepcji działań informacyjnych na terenie powiatu dotyczących przedsięwzięć podejmowanych przez Policję w celu rozwiązywania najważniejszych problemów w zakresie patologii społecznej, zjawisk kryminogennych, profilaktyki i kontaktów ze społeczeństwem, również poprzez współpracę z samorządami, organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego, edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej;
  6. Współpraca z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania działań Policji w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego;
  7. Redagowanie i aktualizowanie strony internetowej, Biuletynu Informacji Publicznej oraz portali społecznościowych Komendy;
  8. Koordynowanie działań dotyczących udostępniania materiałów i danych statystycznych upoważnionym podmiotom;
  9. Wykonywanie zadań z obszaru badań społecznych dotyczących funkcjonowania Policji oraz badań opinii policjantów i pracowników komórek organizacyjnych Komendy i podległych komisariatów Policji;
  10. Realizowanie procedury związanej z obejmowaniem wszelkiego rodzaju przedsięwzięć patronatem honorowym /udziałem w komitecie honorowym/ przez Komendanta;
  11. Współpraca ze szkołami realizującymi program klas mundurowych na terenie powiatu;
  12. Kultywowanie historii Policji poprzez prowadzenie Policyjnej Izby Tradycji.

 

Metryczka

Data publikacji : 04.02.2016
Data modyfikacji : 19.03.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Tarnowie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Ewa Szwiec
Osoba udostępniająca informację:
Ewa Szwiec Zespół ds. Komunikacji Społecznej
Osoba modyfikująca informację:
Tekla Krawczyk
do góry